Actueel

24.01.2018

‘Vitaliteit’ van belang bij werving van millennials

Hoogopgeleide kandidaten tot 30 jaar vinden ‘gezondheid’ bovengemiddeld vaak een belangrijke factor in goed werkgeverschap.

Dat blijkt uit onderzoek van Intelligence Group op het GfK Consumentenpanel.
De helft van de jongeren tussen de achttien en dertig jaar geeft aan bewust gezond te leven. Binnen die jongerengroep zijn (para)medici (57%) het meest bewust bezig met een gezonde levensstijl. ICT’ers (17%) en onderwijskundigen (15%) leven het minst bewust gezond.

Een kwart van de personen in deze leeftijdscategorie geeft aan dat zij sterk geïnteresseerd zijn in een gezonde leefstijl. Wanneer er naar de werk-privé balans gevraagd wordt, blijkt dat meer dan de helft (51%) van de achttien- tot dertigjarigen voor een goede werk-privé balans zorgt.

Wie jonge talenten wil werven, doet er goed aan om interventies met betrekking tot gezond leven te faciliteren en dit ook te benadrukken in de arbeidsmarktcommunicatie.

 “Om met name deze millennials te bereiken wordt het voor werkgevers steeds belangrijker om in de beleefwereld van medewerkers en potentiële medewerkers te komen. Waren woorden als vitaliteit en employability tot 2017 vooral termen die gebruikt werden in het kader van duurzame inzetbaarheid, we zien deze termen nu steeds vaker terugkomen in het werven van talent”, aldus Maaike Kooter, projectleider bij Intelligence Group.

“Naast het bieden van opleidingsmogelijkheden voor deze groep is het inspelen op de gezonde levensstijl van talenten een belangrijk beweegmotief om u als aantrekkelijk werkgever neer te zetten.”

Contact informatie
Actueel | :
20.07.2018

Tip van de dag

Wist je dat… 9% van de winst in de zakelijke dienstverlening samenhangt met de gezondheid van de medewerkers?
16.07.2018

Nieuwe ESF-ronde in november 2018

Bedrijven en instellingen krijgen weer de kans een subsidieaanvraag in te dienen.

16.07.2018

Vitaliteit in de Tour

Wielrennen is een prachtige sport, maar ook loodzwaar. Hoe gaan profs hiermee om?