Actueel

05.09.2017

Weblog: botversterkende oefeningen?

Als vitaliteitsadviseur met een passie voor beweging, help ik je graag op weg met de nieuwe richtlijn.

05-09-2017 door Joske Sturkenboom

De vernieuwde beweegrichtlijn stelt 'bewegen is goed, meer bewegen is beter'. Van minimaal 150 minuten per week matig intensieve inspanning en veel zitten voorkomen, tot minstens tweemaal per week spier- en botversterkende oefeningen doen. 

Op zich duidelijke richtlijnen. Al zijn de spier- en botversterkende oefeningen wellicht lastiger te interpreteren als je niet al dagelijks workouts doet. Spier- en botversterkende oefeningen bestaan uit activiteiten waarbij het lichaam met het eigen gewicht wordt belast om daarmee ook de omvang van de spieren te verbeteren. Ter inspiratie heb ik een korte workout samengesteld. Simpel, effectief én met het eigen lichaamsgewicht. Doe je mee?

Contact informatie
Actueel | :
22.01.2019

Tip van de dag

Wist je dat… 5% van de productkwaliteit bij financiële instellingen samenhangt met de gezondheid van de medewerkers?
28.11.2018

Ongewenst gedrag op de werkvloer

Het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid is een campagne gestart om het onderwerp ‘(on)gewenste omgangsvormen op de werkvloer’ bespreekbaar te maken. Eén op de zes werknemers wordt gepest, gediscrimineerd of geïntimideerd op het werk. Dat zorgt voor een verziekte werksfeer, extra verzuim en een verhoogde kans op burn-out.

22.11.2018

Holland Fit op hét event voor Duurzame Inzetbaarheid

Afgelopen dinsdag was Holland Fit aanwezig op hét event voor Duurzame Inzetbaarheid in de Jaarbeurs in Utrecht. Een combinatie van beursvloer, lezingen en interactieve workshops rondom het thema duurzame inzetbaarheid.