Actueel

05.09.2017

Weblog: botversterkende oefeningen?

Als vitaliteitsadviseur met een passie voor beweging, help ik je graag op weg met de nieuwe richtlijn.

05-09-2017 door Joske Sturkenboom

De vernieuwde beweegrichtlijn stelt 'bewegen is goed, meer bewegen is beter'. Van minimaal 150 minuten per week matig intensieve inspanning en veel zitten voorkomen, tot minstens tweemaal per week spier- en botversterkende oefeningen doen. 

Op zich duidelijke richtlijnen. Al zijn de spier- en botversterkende oefeningen wellicht lastiger te interpreteren als je niet al dagelijks workouts doet. Spier- en botversterkende oefeningen bestaan uit activiteiten waarbij het lichaam met het eigen gewicht wordt belast om daarmee ook de omvang van de spieren te verbeteren. Ter inspiratie heb ik een korte workout samengesteld. Simpel, effectief én met het eigen lichaamsgewicht. Doe je mee?

Contact informatie
Actueel | :
19.08.2018

Tip van de dag

Wist je dat… 17% van de klanttevredenheid in de bouwnijverheid samenhangt met de gezondheid van de medewerkers?
16.08.2018

Stijging aantal gemeenten dat werkt aan vitaliteit

Bijna driekwart van de gemeenten zet in op vitaliteit.

16.08.2018

Vitaal aan het werk na de zomervakantie

Pas deze tips toe om vitaal weer aan de slag te gaan.